Корисні поради водіям

1. Намагайтеся не вимикати двигун на великих обертах.

По-перше, якщо вимкнути двигун на великих обертах, відразу відключається водяний насос і двигун, всі деталі якого максимально нагріті, відразу позбудеться охолодження. Іншими словами, відбудеться короткочасний перегрів двигуна. На холостому ходу відбувається зниження і стабілізація температурного режиму. Це, до речі, легко помітити при великому нагарі в камерах згоряння: при виключенні двигуна на підвищених обертах він продовжує якийсь час працювати за рахунок гартівного запалення (суміш запалюється від розпечених часток нагару). При цьому можлива поломка двигуна.

По-друге, як тільки ви вимикаєте двигун, відразу ж з роботи вимикається реле-регулятор, який стабілізує напругу в бортовій мережі. Якщо оберти двигуна були великими, він якийсь час ще буде обертатися, і генератор, позбувшись “вказівок” реле-регулятора, буде “укочувати” в бортову мережу все, на що здатний. А здатний він без реле-регулятора “видати” до 50 вольт, що призведе до сплеску напруги в бортовій мережі вашого автомобіля, а це не підвищить надійності всього електрообладнання (ну, 50 вольт в мережі, може бути, і не станеться, так як акумулятор майже все “візьме на себе”, але, в залежності від стану контактів, вольт 16 буде). Цей сплеск триватиме якісь долі секунди, але невідомо, чи витримає ці частки секунди електроніка.

І, по-третє, якщо двигун обладнаний турбіною, відбудеться наступне: після включення двигуна в підшипниках турбіни залишиться масло. Раніше воно циркулювало, охолоджуючи турбіну, від тиску в системі змащення двигуна. Після зупинки двигуна циркуляція припиниться. Тут дуже сильно нагріті деталі газової турбіни і впускного колектора почнуть вирівнювати свою температуру, в результаті чого невелику кількість масла в підшипниках турбіни буде нагріто і перетворено в смолу, яка не додасть довговічності підшипникам турбіни, які теж будуть перегріті. Якщо ж дати двигуну “погурчать” кілька хвилин на холостих обертах, випускний колектор і корпус турбіни трохи охолонуть, і після зупинки двигуна не відбудеться місцевого перегріву підшипників і масла в них.

2. Кожен день, покидаючи стоянку, озирніться туди, де стояв ваш автомобіль, перевірте, чи не натекло з нього чого-небудь. Особливо це актуально для старих і (або) вітчизняних автомобілів. Наприклад, датчик тиску масла чуть “потіє”, тобто з нього сочиться масло, але в один прекрасний момент гумова діафрагма цього датчика може лопнути остаточно, і моторне масло поллється струменем. Тому зупинилися біля магазину, сходили за покупками, повернулися до машини – загляньте під неї, чи не натекло мало чого. Ні? От і відмінно.

3. Приємно їхати на автомобілі під звуки улюбленої мелодії. Але раз на день, перед світлофором, вимкніть, будь ласка, музику і послухайте, не скриплять гальмівні колодки при гальмуванні, чи не чути якогось зміни в шумі коліс? Можна знову включати магнітофон. Та ось попереду вздовж дороги стіна із залізобетонних блоків. Ще раз вимкніть музику і послухайте свій автомобіль. Шум, що видається їм, буде відбиватися від стіни, і вам його буде відмінно чутно через відкрите вікно, прислухайтеся, чи немає в цьому шумі чогось незвичайного?

4. У вас електричні склопідйомники? Відмінно. Ніколи не допомагайте електромотору справлятися зі своїми обов’язками, принаймні, пластмасові шестерні в редукторі склопідйомника ціліші будуть.

5. У вашому автомобілі через особливості наших доріг перестали нормально працювати амортизатори, які, до речі, служать тільки для гасіння коливань кузова. Звичайно, ви можете продовжувати їздити, незважаючи на постійну розкачку автомобіля на дорозі. Машина при цьому практично “не тримає дорогу”, але це стає дуже помітним і небезпечним тільки після 100 км/год, а так … можна адже їздити і не більше 80 км/год, враховуючи, звичайно, що і гальмівний шлях автомобіля з поганими амортизаторами збільшується, тому що знижується зчеплення коліс з дорогою.

Але якщо у вас автомобіль з системою антиблокування гальм (ABS, ALB), то за станом амортизаторів треба стежити дуже прискіпливо, бо відбувається наступне: на “гребінці” колеса на мить відриваються від землі і, якщо ви тиснете на гальмо, тут же блокуються. Система ALB, що стежить за тим, щоб колеса не блокувалися, цю блокування відразу ж знімає, тобто відключає гальма. На частку секунди. Але за першою ямкою “гребінки” йде друга, третя і т.д., і може вийти так, що на цій “гребінці” ваш автомобіль залишиться взагалі без гальм, хоча гальмівну педаль ви будете тиснути з усіх сил.

6. Красиво, напевно, коли над лобовим склом в салоні бовтається яка-небудь “висулька”: трояндочка, китайський ліхтарик або який-небудь черепок. Але коли яка-небудь штуковина бовтається перед очима, навіть якщо ви на неї зовсім не дивитеся, вона притупляє бічний зір, а на дорозі відбувається багато того, що потрібно зауважити (і тут же відреагувати!) саме бічним зором. Рухаючись в потоці машин, ви тільки бічним зором відзначаєте машини праворуч і ліворуч (а також, через дзеркало, і ззаду) і реагуєте на їхні маневри. С “талісманом” над склом ви будете реагувати на них десь на півсекунди пізніше.

7. Виготовте другий ключ запалювання. На всякий випадок. І закріпіть його на автомобілі зовні, за допомогою дроту або гвинтика прикріпіть його зсередини під бампером або бризковиком. Ідея взагалі-то в тому, що навіть якщо ви залишилися в одних трусах, ви все одно повинні мати можливість виїхати на своєму автомобілі. А вже випадків, коли клієнт зачинив двері, залишаючи в замку ключ запалювання, більш ніж достатньо.

8. Коли ви залишаєте свою чудову машину на ніч, неважливо, на стоянці або в гаражі, не ставте її на ручне гальмо. Адже за ніч всяке може трапитися, наприклад, мороз вдарить, а вранці машина змушена буде зривати примерзлі колодки. Або назавтра ви взагалі з якої-небудь причини не прийдете за машиною, а ручник візьми та й приржавій. Начебто дрібниці, але неприємні. Залишайте машину на передачі або в положенні “Р” у “автоматів”.

9. Рада для нервових власників вітчизняних машин: Якщо під час поїздки вночі вам здалося, що всі зустрічні автомобілі занадто вже вас сліплять, спробуйте відмити яким-небудь розчинником своє лобове скло. Не зовні, там, швидше за все, двірники очистили його нормально, а зсередини. Навіть якщо у вашій машині не курять, скла поступово покриваються невидимою плівкою, тому пластмасові деталі всередині салону (приладова панель, наприклад) сильно нагріваються на сонці і починають “порошити” (ви, напевно, відчували специфічний запах пластмаси в салоні), і через півроку скло зсередини вже покрите плівкою, яка і заважає їздити по ночах.

10. Ще про поїздки в темний час. Ось ви їдете по заміському шосе, і вдалині показалися фари зустрічної машини. До машини ще може бути кілометр, але її фари вже вам “заважають жити”. Приліпите 2-3 маленьких (1х1 см) шматочка непрозорої ізоляційної стрічки на лобове скло таким чином, щоб, ледве нахиливши голову, можна було укрити очі від сліпучого світла. Коли зустрічна машина буде поруч, ці шматочки, звичайно, вже не допоможуть, але тут і потерпіти можна.

Залишити коментар