Корисні поради водіям

86. Чи не прогрівайте двигун в гаражі. Так, скла закриті і дихати в салоні можна як ніби нормально, але в повітрі гаража повно вихлопних газів. І в цих газах є окис вуглецю (без кольору і запаху, між іншим), і якась частка її все-таки потрапить в салон, і ви її вдихнете. Ви можете і не учадіти, і голова боліти не буде, але здоров’я вам це не додасть.

87. У житті майже кожного автомобіліста бувають випадки, коли доводиться ночувати в автомобілі, де-небудь на трасі. І от коли ви будете спати в машині з працюючим двигуном (щоб тепліше було в салоні), частина вихлопних газів може потрапити в салон.

Так, машина стоїть під відкритим небом, але … закони аеродинаміки і термодинаміки, якісь нещільності в салоні, прогорілий глушник, міняється по силі та напрямку вітер, загалом, цілком може вийти, що вранці ви виявите у себе симптоми отруєння вихлопними газами.

88. Машину з механічною коробкою передач можна завести з “поштовху”. Робиться це так.

Увімкніть третю або другу передачу, вичавте зчеплення, включайте запалювання, разів зо три натисніть і відпустіть педаль газу. Тепер вас треба штовхати. Якщо це буде 2-3 людини, то краще включити другу швидкість.

Як тільки вас розштовхати (зазвичай це буває через 4-6 метрів), плавно відпускайте зчеплення (але енергійно, інакше “штовхачі” видохнуться). Після того як автомобіль як би “уткнется”, вірніше в самому початку “утикання”, включите стартер і допоможіть хлопцям. Звичайно, якщо акумулятор ще більш-менш “живий”.

Коли автомобіль після “утикання” чуть зробить ривок вперед, додайте газ і вичавте зчеплення (стартер тут же треба вимкнути). Якщо ви зробили все правильно і вчасно, двигун заведеться. Якщо “утикання” дуже сильне, то треба спробувати третю передачу.

Дизельні двигуни бажано заводити з “штовхача”, тільки на третій передачі. У цьому випадку треба більш уважно ловити момент, коли слід вичавити зчеплення. Загалом-то, все це десь мистецтво. Заводити машину “зі штовхача”, використовуючи для розгону іншу машину, набагато простіше, тому можна заводити дуже довго, адже інша машина не видихається, і навіть при заведенні на четвертій передачі. І порвати гумовий ремінь газорозподілу або ланцюг при цьому складніше.

89. Для того щоб зимовим ранком двигун легко запустився, з вечора залийте в маслозаливную горловину приблизно стакан бензину. Краще, звичайно, змінити масло на менш в’язке, але в житті всяке буває.

90. Якщо з вечора ви накинулися на гарячий двигун який-небудь ватник, то ранок виявите, що запустити двигун буде легше, тому він буде трохи тепліше, ніж навколишнє повітря. Тільки прослідкуйте за тим, щоб двигун був не надто гарячим, інакше від температури випускного колектора цей ватник (або ковдра) може спалахнути.

91. Спробуйте на ніч під машину в районі картера помістити електричну лампочку (приблизно на 100 Ватт) і включити її на всю ніч. Вранці завести двигун буде набагато легше.

92. Відомо, що включений кондиціонер підвищує витрата палива, але якщо, в цілях економії, в жаркий день ви не включаєте кондиціонер, а відкриваєте вікна салону, особливо на великій швидкості, то ніякої економії не вийде, оскільки витрата палива зросте приблизно на ту ж величину, значення якої залежить від швидкості вашого автомобіля (аеродинаміка, знаєте).

93. Якщо у вас машина вже стоїть на місці і буксує, то не тисніть на газ, спалите гуму і все.

Правда, якщо під тонким шаром льоду, на якому ви буксуете, є асфальт, то ви своєю гумою розтопити цей лід, і, можливо, трохи рушить вперед, але коліс при такій їзді надовго не вистачить. Щоб автомобіль рушив і поїхав, його треба розгойдати.

Включити першу передачу, трохи смикнути вперед, вичавити зчеплення. Коли автомобіль хитнеться назад, ви повинні вже відпускати зчеплення, і у вас вже повинна бути вже включена задня передача. Машина трохи хитнеться назад, тут же їй першу, потім знову задню. Все це, самі розумієте, треба робити швидко і не газувати. Може бути, навіть смикати автомобіль вперед на другий чи третій передачі. Загалом, треба намагатися розгойдати автомобіль, а це відбудеться швидше, якщо провідні колеса не будуть пробуксовувати.

Це відбудеться швидше, якщо напрямні колеса стануть прямо, опір коченню всіх коліс мінімально (може бути для цього доведеться використовувати лопату), а зчеплення ведучих коліс максимально (для цього можна під них кинути якісь ганчірки, гілки і т.п.; можна взяти мотузку і обв’язати в одному або двох місцях колесо, використовуючи отвір в диску, але це можливо не для всіх моделей, заважає гальмівний супорт).
Якщо машина буксує і розгойдати її не вдається, діставайте домкрат, лопату і – вперед. Якщо провалилося одне колесо, за допомогою домкрата його треба вивісити і що-небудь під нього сунути. Дошку, камені. Навіть запасне колесо.

94. Для того щоб вискочити з колії, Крутаніте спочатку кермо в одну сторону, а потім в іншу. Розгойдавши таким чином автомобіль в колії, ви, швидше за все, зможете вирватися з глибокої колії.

95. Найефективніше гальмування відбувається, коли колеса не заклинений, але ось-ось заклинять, тобто “на межі юза”. Оскільки цей момент вловити дуже складно (стан дороги, стан гуми – все це змінює зчіпні властивості коліс), гальмуєте переривчастим натисканням на педаль гальма. До того ж у цьому випадку автомобіль буде слухатися керма, тобто управлятися.
До речі, система ABS або ALB (антиблокувальна) в гальмах нових автомобілів робить те ж саме: знижує тиск у робочих гальмівних циліндрик, коли колеса починають зупинятися, потім знову піднімає і т.д.

Залишити коментар