Корисні поради водіям

96. Уникайте гальмувати на повороті. До повороту – скільки завгодно, так само як і після нього.
Справа в тому, що за будь гальмуванні знижується зчеплення коліс з дорогою, а на повороті зчеплення коліс з дорогою і так знижений, величина цього зниження залежить від стану коліс, вашої швидкості і стану дороги. До того ж при повороті на автомобіль діють відцентрові сили, що ще більше підвищує вимога до якості зчеплення коліс з дорогою.
Коли ви на повороті просто відпустіть педаль газу, ви гальмуєте двигуном і можете, наприклад, на ожеледі, вилетіти з дороги. Тому, входячи в складний поворот, різко і повністю не скидайте газ і не гальмуйте.

97. Часто на заміській прогулянці, поклавши ключі запалення в кишеню, ми залишаємо машину відкритою, дозволяючи “розважатися” нею дітям. Але відомо чимало випадків, коли діти при цьому завдають собі які-небудь травми (не кажучи вже про збиток, що наноситься автомобілю).
Один тримається за стійку дверей, а інший в цей час ці двері закриває, один поліз під сидіння, інший в цей час сидіння вирішив відсунути, ну, і так далі. Вони можуть зняти машину з “паркінгу”, а вона покотиться, або відпустити ручне гальмо …
Коротше кажучи, машина – це ваша іграшка і не підпускайте до неї дітей без нагляду.

98. Рухайтеся весь час по своїй стороні. Якщо ви з якоїсь причини (яма або яка-небудь перешкода на вашій смузі) виїжджаєте на ліву сторону, то навіть якщо зустрічні машини далеко і ви прекрасно встигаєте, то все одно ви нервіруете водіїв цих машин, вони ж не знають, чому їм хтось “в лоб” виходить.
Так що, якщо іншого виходу немає, і ви виїжджаєте на зустрічну смугу, то покажіть, хоча б включенням сигналу повороту, що ви збираєтеся забратися з їх шляху. Якщо ви цього не зробите (хоча б просто з ввічливості), то не дивуйтеся, якщо який-небудь водій зустрічної машини прийме невірне рішення і піде на вашу смугу, а може бути, потім передумає і повернеться на свою. Чим все це може скінчитися, невідомо.

99. Паркуватися у вузькому місці, так щоб було швидко і красиво, треба заднім ходом. Справа в тому, що “мордочку” вашого автомобіля, щоб вона не висовувалася, можна повернути вправо або вліво. Виверніть колеса до упору, трохи руште назад, і ви побачите, що “мордочка” почала зміщуватися, тобто “ховатися”. А з “попкою” це не вийде, тому відразу ховайте її на місце, тобто паркуйтесь заднім ходом.

100. Практично всі радіоприймачі в японських автомобілях мають фіксовані настройки на ту чи іншу частоту.
Щоб скористатися ними для приймачів з електронною настройкою, тобто з цифровим дисплеєм, треба, якщо є на панелі буква М (“memory” – “пам’ять”), налаштуватися на станцію, натиснути кнопку “М” (на дисплеї або на панелі загориться якась лампочка або значок), а після цього натиснути на яку-небудь кнопку з цифрою (при цьому лампочка або значок на дисплеї або панелі згаснуть).
Якщо кнопки з буквою “М” немає, то треба, налаштувавшись на станцію, натиснути на будь-яку кнопку з цифрою і тримати її секунди 3-4, до тих пір, поки на дисплеї не засвітиться значок, що частота “запам’яталася”, або поки приймач не «пискне”.
Тепер весь час, коли ви будете натискати на кнопку з обраною цифрою, приймач буде відразу ж сам переходити на обрану вами частоту. І тривати це буде до тих пір, поки ви не переналаштувати, або поки не відключите акумулятор.
Якщо ж у вас приймач без дисплея, зі звичайною шкалою налаштування, треба, налаштувавшись на потрібну станцію, вхопити пальцями будь-яку кнопку і витягнути її на себе до упору. Потім знову втопити. Тепер при кожному натисканні на цю кнопку приймач відразу налаштуватися на заздалегідь обрану станцію. Цю настройку вже не зіб’є відключення акумулятора.
Якщо на кнопках є буква “F ‘, то ця кнопка” запам’ятає “тільки станції в УКХ-діапазоні, а якщо буква” А “, то в звичайному АМ-діапазоні, тобто ця кнопка може” запам’ятати “станції на середніх хвилях .

101. Часто з Японії привозять автомобілі з “турботаймером”. Це реле часу, при включенні якого забезпечується робота двигуна при вийнятому ключі запалювання, але тільки протягом того часу, який буде набрано на дисплеї “турботаймера”.
Це необхідно для того, щоб двигун перед тим, як стихнути, міг трохи попрацювати на холостому ходу для стабілізації і зниження своєї температури, інакше можуть виникнути проблеми. Особливо це актуально для випускного колектора (коли гарячий двигун остигає, чутно навіть, як він потріскує) і газової турбіни.
Остання, при різкому охолодженні, навіть може деформуватися, а масло в ній при цьому обов’язково полімеризується. Щоб цього не відбувалося, треба дати двигуну трохи попрацювати на холостих обертах. Щоб не ускладнювати життя водієві, можна на таймері набрати час, вийняти ключ запалювання і закрити автомобіль, щоб двигун потихеньку остигав на холостих обертах. Через заданий час він сам затихне. Якщо перед цим була спокійна їзда, з оборотами близько 2000 об/хв., То достатньо на таймері набрати 1 хвилину. Якщо ви зупинилися на шосе, і на тахометрі було 3000 об/хв., Треба набрати вже 3 хвилини. 5 хвилин рекомендуємо набирати, коли потрібно прогріти двигун.
Наприклад, вранці ви його завели, набрали 5 хвилин, закрили машину і пішли пити каву. Якщо ви і затримайтеся, двигун зупиниться сам, а п’яти хвилин для прогріву йому вистачить.

102. На багатьох машинах в перемикачі світла є не три положення (вимкнено, підфарники, фари), а чотири. Додано положення “AUTO”.
У цьому випадку зверху на панелі приладів є фотодатчик, і, якщо увімкнено “AUTO”, коли стемніє, машина сама включить підфарники, а стемніє ще більше – фари. Все це дуже зручно, коли ви їдете по гірській дорозі з безліччю тунелів (а в Японії таких доріг багато), в яких треба включати підфарники або фари, а потім їх вимикати.

103. Коли ви морозним ранком запустили двигун, включите йому відразу обдув вітрового скла на малих обертах вентилятора грубки або включите режим “AUTO”.
Поки двигун, а отже і грубка, буде холодний, малі обороти вентилятора (а блок управління в режимі “AUTO” при холодному двигуні теж здасть малі обороти) невідь сильно сповільнять його нагрівання, але зате салон і вітрове скло будуть прогріті поступово.
В іншому випадку (такі прецеденти були), якщо ви прогріли двигун, а потім включили обдув скла, лобове склі може лопнути. Тим більше, якщо в ньому залишилися які-небудь внутрішні напруження від “попереднього життя” (легка деформація кузова від якихось ударів і зіткнень).

104. Якщо ви на зиму зніміть гумку, ущільнюючу ззаду капот (перед лобовим склом), то з моторного відсіку при русі буде надходити тепле повітря, і двірники будуть менше обмерзати. Особливо ефективний цей спосіб для задньопривідних машин, у яких двигун розташований уздовж, і постійно крутиться вентилятор обдування двигуна (вентилятор помпи).

105. Якщо вам зовсім сумно їхати під дощем: бруд, бризки, нічого не видно, а двірники давно пора міняти, протріть скло препаратом “Антидождь” (Anti Rain). Отриманий ефект приємно здивує вас, навіть якщо гумки на двірниках у вас “дубові”.

106. Чим легше колесо, тим довше буде служити амортизатор. Наприклад, в одного “Nissan Bluebird” ззаду стояли звичайні сталеві диски і колеса з камерами – стійки загриміли через три місяці. Інший такий же “Nissan Bluebird” з “литтям” і “бескамеркамі” вже два роки дивує всіх тим, що не стукає амортизаторами. І це при тому, що відомо, що у цього типу машин стійки, особливо задні, нікуди не годяться для наших доріг. Водій, до речі, у обох машин був один і той же.

Залишити коментар