Корисні поради водіям

41. Якщо при русі автомобіля вас раптом “занесло” (чому – про це нижче), ні в якому разі не тисніть на гальмо, так ви остаточно втратите контроль над машиною.

При правильних діях в такій ситуації навіть після одного обороту автомобіля на дорозі водіям вдавалося його “приборкати” тільки тому, що вони не блокували гальмами колеса і грамотно діяли кермом і педаллю газу.

Отже, якщо у вас заднеприводной автомобіль, і вас занесло в той час як ви тиснули на педаль газу, відразу ж скиньте газ; якщо ж ви гальмували двигуном на крижаному спуску і “попа” у вас поїхала в сторону, то трохи додайте газу або переключіться на підвищену передачу. Природно, кермо при цьому – в бік заносу.

І в тому, і в іншому випадку ідея, в общем-то, одна: відновити втрачене зчеплення коліс з дорогою, тобто колеса повинні не прослизати дорогою.

Якщо ваш автомобіль передньопривідною і вас почало заносити, негайно повністю натисніть на газ. Ще краще буде, якщо ви швидко переключіться на нижчу передачу і “утопите” педаль газу. Рульове колесо так само треба повернути в бік заносу. У цьому випадку всі дії спрямовані на те, щоб ведучий “передок” витягнув автомобіль. Якщо ви встигнете переключитися на нижчу передачу і “втопити” педаль газу до того, як автомобіль занесе градусів приблизно на 60, то ви напевно впораєтеся з машиною.

Тут, однак, підстерігає інша біда: якщо, коли автомобіль вже почав вирівнюватися, ви будете недостатньо чітко і швидко управляти кермом або будете неправильно діяти педаллю газу, вас “мотнет” у зворотний бік. Тому, як тільки автомобіль почав вирівнюватися, треба тут же зменшити величину впливів, що призвели до цього, і бути готовим до того, що вас все-таки трохи “мотнет” у зворотний бік.

Автомобіль завжди заносить з однієї причини: він неправильно управляється. Може бути, це ви помилки робите, а може бути в даний момент конструкція автомобіля не дозволяє їм управляти (лопнула рульова тяга, “відвалилося” колесо). Але чаші все-таки справа в помилках водія. Ось основні з них.

Для задньопривідного автомобіля:

1. Ви сильно натиснули на педаль газу, і задні колеса почали пробуксовувати;

2. Ви різко крутнув кермо;

3. Ви сильно гальмуєте двигуном.

Для передньопривідною машини:

1. Ви різко скинули газ;

2. Ви різко крутнув кермо;

3. Ви гальмуєте двигуном.

У всіх цих причинах епітети “сильно” і “різко” можна замінити і на менш категоричні, якщо у вас погана підвіска (наприклад, не “тримають” амортизатори), або порушена геометрія установки коліс (наприклад, дуже сильне сходження).

Причиною занесення можуть бути також: різна гума на колесах (навіть одне колесо); несправність гальм; несправність рульового управління; несправність підвіски.

Треба зауважити, що ці чотири причини вносять в алгоритм керування автомобілем нові, нікому невідомі вступні і тому дуже небезпечні.

Іншими словами, навіть майстер автомобільного спорту не може точно спрогнозувати поведінку машини при занесенні, якщо у нього, наприклад, всі колеса з різним малюнком і не тримає який-небудь амортизатор.

З усього сказаного випливає висновок: щоб ви могли їздити більш-менш безпечно, ваш автомобіль повинен бути відносно справний, їздити на ньому ви повинні плавно і не дуже швидко.

Якщо дорога слизька, то ще більш плавно і ще менш швидко. Сама по собі швидкість зазвичай аварій не викликає, але якщо вона велика, ви просто не встигаєте реагувати на поведінку машини і починаєте робити помилки в управлінні, а помилки в управлінні вже ведуть, як пишеться у зведеннях ДАІ, “до втрати керування автомобілем”.

42. За кермом мікроавтобуса, управління яким взагалі набагато складніше, ніж управління звичайними “седанами” (через велику парусність і більшої висоти центру ваги), не забувайте про те, що цей мікроавтобус по-різному управляється і залежно від завантаження, тому не ганяти на ньому, будь ласка. Весь досвід, набутий при управлінні порожнім автобусом, майже марний, якщо салон у вас набитий пасажирами. Седан також по-різному реагує на дії кермом залежно від завантаження пасажирами, але у мікроавтобусів ця залежність більш яскраво виражена.

43. Якщо ваша машина почала буксувати, але ще рухається, негайно скиньте газ і знову плавно його натиснете до початку пробуксовки. При скиданні газу зчеплення коліс з дорогою відновиться, але при скинутому газі автомобіль, швидше за все, не поїде, тому педаль газу знову треба натиснути, але як можна більш плавно і трохи, щоб потужний двигун знову не викликавши пробуксовки. Як тільки ця пробуксовка знову виникла, знову скиньте газ і т.д. “Граючи” таким чином педаллю газу можна якось рухатися на слизький підйом, але для цього потрібен досвід.

Починаючому водієві можна порадити просто включити кондиціонер і прибрати ногу з педалі газу. У цьому випадку обороти двигуна трохи зростуть, достатньо для того, щоб автомобіль рухався вперед, але недостатньо для того, щоб він втратив зчеплення з дорогою, тобто потужності двигуна не буде вистачати для того, щоб викликати пробуксовку коліс.

44. Якщо ваш автомобіль важко, з пробуксовкою все-таки рухається вперед, але ось-ось остаточно забуксує і зупиниться, то які ваші дії.

У задньопривідному автомобілі:

1 – за допомогою рульового колеса направляйте передні колеса на ті ділянки дороги, де опір коченню коліс було б найменшим;

2 – за допомогою рульового колеса направляйте задні колеса на ділянки дороги, які забезпечували б найбільшу зчеплення з цими задніми колесами. Це можуть бути ділянки дороги, посипані піском, чи узбіччя, на яких ще є сніжна “цілина”.

3 – нарешті, можна спробувати “пограти” педаллю газу, але трохи. Це вже в общем-то мистецтво.

У передньопривідному автомобілі:

1 – вибирайте ділянки з меншим опором коченню коліс;

2 – вибирайте ті ділянки дороги, на яких переднім колесам було б за що “зачепитися”;

3 – трохи похитуйте рульове колесо туди – сюди, в цьому випадку передні провідні колеса з більшою ймовірністю знайдуть, за що зачепитися: камінчик під снігом, гілочка якась і т.д .;

4 – круті слизькі підйоми передньопривідний автомобіль легше долає заднім ходом;

5 – “грайте” педаллю газу.

У повноприводному автомобілі: підключіть задній (або передній) міст або включіть блокування міжосьового диференціала. І межколесного, якщо вона у вас є. І далі дійте за методикою водіння передньопривідного автомобіля. Однак, слід зауважити, що на деяких “всюдиходах” (в основному на “джипах”) включати передній міст безглуздо, якщо відключені муфти передніх коліс, тобто якщо перемикач хоча б на одній ступиці стоїть в положенні “FREE” (а повинен стояти в положенні “LOCK”).

45. Будь-які важкі ділянки дороги краще долати з розгону і на швидкості.

Залишити коментар