Умовні знаки водіїв

Українські водії використовують понад десяток знаків для допомоги одне одному на дорогах. “За останні 3-4 роки українські автомобілісти стали значно чемнішими, ніж раніше. Вони рідше сигналять одне одному, частіше поступаються дорогою. Ще років 15-17 тому така поведінка польських і німецьких водіїв мене дивувала. Не думав, що ця культура прийде й до України”, – каже водій-професіонал із 33-річним досвідом водіння Анатолій Пугач.

37_1_w_620

Умовні знаки водіїв. Для перегляду натисніть

Він розповідає про найпоширеніші знаки серед водіїв.

Найпопулярніший знак у місті – блимання аварійною сигналізацією. Так водії вибачаються або дякують одне одному.

Чим довше миготить, тим більше тобі вдячний. “Аварійку” на 3-4 секунди також вмикають на трасі, якщо водій на автомобілі позаду сліпить дальнім світлом фар.

Аварійну сигналізацію разом із стоп-сигналом вмикають, щоб повідомити про затор.

Водій на авто позаду бачить цей сигнал і гальмує заздалегідь. Таким чином уникає зіткнення. Таких ситуацій у великих містах особливо багато. Буває, їдеш 60 кілометрів на годину, а попереду тебе машина різко зупиняється через затор. “Аварійка” машини попереду більше привертає увагу, ніж звичайний стоп-сигнал.

Правий поворот і миготіння дальнім світлом у “спину” – прохання зупинитися на узбіччі.

Їхали з дружиною з Одеси минулого літа. Дивлюсь, червоне “Шевроле Авео” доганяє, “просить” зупинитися. Не встиг я двері відчинити, як підбігає чолов’яга у брилі – водій “авео”. Пішли, кавуном пригощу, каже. А в нього у салоні кавун 13-кілограмовий репнув. Він вирішив із нами поділитись, щоб не пропав. Солодкий був. Годину на узбіччі їли, розговорилися.

Увімкнувши на кілька секунд правий поворот на вузькій заміській дорозі, далекобійники показують автомобілісту позаду, що можна обганяти, на зустрічній смузі машин немає.

Якщо ж вмикають лівий поворот, навпаки, краще не рипатись. Цей знак мені не раз допомагав і рятував від невиправданого ризику. Адже за великим автопоїздом зовсім нічого не видно.

Двічі блимають дальнім світлом зустрічній машині, якщо попереду небезпека й потрібно зменшити швидкість. Одне довге блимання – прохання пропустити.

Або поступитися смугою, якщо світять ззаду. Частим миготінням із зустрічної смуги просять вимкнути дальнє світло, щоб не сліпило. Коли купив собі “ауді”, під вечір поїхали із жінкою в Кременчук до родичів. Всю дорогу мені миготіли зустрічні машини. Я їм дякував рукою. Думав, попереджують про міліцію. А то я дальнє забув вимкнути. Вже коли півдороги проїхали, спохватився.

Один раз на 2-3 секунди затримують дальнє світло під час обгону фурою на двосмуговій дорозі. Водію вантажівки показують, що на його шляху вільно.

Це дуже допомагає далекобійникам. Після цього вони зазвичай дякують аварійкою.

Стоп-сигнал загоряється, якщо ледь торкнутися педалі гальм. Два загоряння стоп-сигналу – прохання тримати дистанцію автомобілів ззаду.

Як бачу, що хтось ззаду притискається дуже, то легенько тисну на гальма. Особливо, якщо позаду стара машина або класом нижча. У таких слабші гальма.

Деякі водії вдень використовують жести. Опущений вниз вказівний палець – пробите колесо. Махання рукою – неполадка.

Водіям вантажівок показують дулю, коли у них між подвоєними задніми колесами застряг камінь. Він може вилетіти й розбити скло машині, що їде позаду. Багаторазове згинання руки в лікті – незачинений багажник.

Раз доганяю на трасі “опеля” із відчиненим багажником. З нього от-от лахи розсиплються. Рукою у повітрі махаю, а шофер не розуміє. Думав, погрожую. Закрив вікно – й навтьоки.

Не всі розуміють ці знаки. Через це бувають аварії, кажуть у Міжнародній федерації захисту прав водіїв.

“Один автомобіліст недавно мигнув фарами іншому, щоб той поступився смугою. Інший відповів так само. Вони зіткнулися, – розказує віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов. – Слід керуватися правилами дорожнього руху в будь-якій ситуації. Бо не всі знають ці сигнали “джентльменства”. Багато з них зародилися ще у радянські часи, коли більшість їздили на “Москвичах”, “Жигулях” і державних вантажівках. Це зазвичай були водії-професіонали. Вони використовували жести та знаки для взаємодопомоги, бо їхні машини нерідко ламалися”.

Перед жінками за кермом і водіями-новачками краще не зловживати знаками водійської солідарності, вважає Карнаухов.

“Їх це збиває з пантелику. Такі знаки добре сприймають водії автобусів і вантажівок. Їм вони справді будуть корисні, бо мало хто пропускає тихохідний транспорт”, – рекомендував Карнаухов.

Залишити коментар